неділя, 7 грудня 2025 р.

Михайло Жук

... відгукнувся у своєму акаунті на пропозицію взяти участь у розподілений нараді.

Тепер можна вчитатись і подумати разом про те, як краще розвивати Київську МОН в 2026 році. Принагідно відчуємо різницю в обговоренні у форумі Телеграму, ЮТюбу чи на Фейсбуці і у власному блозі.

Беремося до справи:

Mykhaylo Zhuk

Вітаю. Хотів розмістити зразу на відповідному сайті, але зрозумів що це Ваша ініціатива. Можливо мова йде не про стратегію, вона фактично є, що підтверджується результатами. Тому мабуть більш точно нові бачення, розширення є більш коректними. Так і не зрозумів, чи відобразився мій текст на всеосвіті, тому продублюю. Михайло Жук. Експерт ГО ШАУСПС. Я б виділив такі напрями стратегії (у відповідності до пропозицій в виступах на заходах МАН та ІОД НАПН України). Готовий активно залучитись, хочеться практично спрямованої діяльності і реальних результатів.

1. Запровадити формат формувальних досліджень (shape). Це традиція Всесвітнього економічного форуму (WEF), організації економічного співробітництва та розвитку (OECD). Це передбачає і нові виміри та рамки компетенцій, і формування навичок.\2\

2. Переорієнтація з критичного мислення на креативне та інші моделями мислення («мікс» аналітика), що сприяють швидкій адаптації до змін (швидке старіння технологій, знань, розширення поля невизначеності) і готовності до інновацій.\3\

3. Сприяти розміщенню на відповідних ресурсах:\4\

3.1. розробку та реалізацію МАН напрацьованих українських, міжнародних освітніх проектів з культурної, історичної, наукової, комунікативної (популяризації можливостей українських мереж) дипломатії;

3.2. формування єдиного ресурсу МАН про інклюзивні проєкти в українській освіті та можливості швидких транзитів міжнародного досвіду (наприклад, досвіду ЄС по реалізації інклюзивних STEM, STEAM, STREAM);

3.3. вивчення досвіду ЄС по запровадженню освітніх інноваційних цифрових центрів та хабів з перетворення такого досвіду на швидкі транзити (один із напрямів формування цифрових компетенцій, рамка яких прийнята в 2017 році);

3.4. порівняльний аналіз досвіду сучасного запровадження моделей інтегрованого мислення (STEM напрям, який сьогодні реалізується МАН в STEM, STEAM, STREAM проєктах);

3.5. вивчення та адаптація досвіду ЄС, позиціювання власного досвіду МАН в формуванні зелених компетенцій (рамка прийнята в 2022 р.);

3.6. узагальнити досвід роботи з обдарованими учнями та формування основ наукових досліджень (ІОД, МАН, участь в проєктах ЄС та міжнародних освітньо-наукових проєктах) через створення відповідного ресурсу з англомовним перекладом де учасники діляться досвідом.

Коментарі

1. Передовсім зауважу, що я текст не редагував (ну описки виправив), зрозуміло, що коли автор сам "здає" його у друк, то виглядає краще. Я вважав, що автентичність у нашому випадку важливіша за красоту.

2. Я тут буду дудіти у ту саме дуду: треба для початку запровадити на сторінці КМАН групу Формувальні дослідження. Пан Михайло вже фактично дав згоду бути там модератором, так же? Ну і от в тій групі зберуться ті, хто знає, про що йдеться. І вони домовляться, що ж робити далі. Зі свого боку обіцяю, що як вирішить та ініціативна група, що їй потрібна Фейсбук-сторінка чи сайт (блог), то треба буде призначити головного редактора чи адміна, керівника інформаційного бюро чи ще якось, але одну відповідальну людину. Ми з нею всі ті завдання вирішимо за тиждень-два-три. Підкреслю: чисто формально. А от як все це інформаційне хазяйство наповнювати, чим і ким (!) - це питання. Я відразу скажу, що як на мене, то це треба покладати на юних науковців. Щоб вони робили це своїми руками (ну і головами, звісно).

3. Тут треба попрацювати філософам від освіти. Чи методологам науково-дослідницького напрямку. Бо я не бачу конкретики, яку міг би уявити підтриманою з боку інформаційних ресурсів.

4. Тут (і по всіх підпунктах) є два варіанти:
4.1. За ресурс Х (ну, скажімо, Всеосвіта) буде відповідати пан (пані) ХХ. Він має подати пропозиції з того, що йому потрібно від учасників форумів МАН для тої презентації.
4.2 Ресурс У буде створювати пан УУ і він запрошує до участі всіх учасників форумів МАН.

5. Чи потрібна програма? Ну стратегічна. Чи треба її писати, обговорювати, затверджувати. Ну чесне слово, не знаю. 



Немає коментарів:

Дописати коментар