Багато цікавого.
Зацитую:
2. Всеосвіта
Це програма з Вільногірську і авторка Олена Левковець в потенційному контакті. Мені здалось, що це сама потужна і докладна з усіх навчальних програм, що я бачив. Так і мета ж яка: не зробити якусь там газетку для рідної школи, а вступити у профільний виш. Шкільна газета згадана, але тільки як предмет вивчення. А практично, мається на увазі, слухачі мають співпрацювати з реальними місцевими виданнями. Районкою, кажучи по-простому.
3. Освіта
Програма компактна, все суттєве, як видається, в ній згадане, але "шкільна газета" або взагалі "газета" відсутня. Аж ось сюрприз:
Газета згадана лише у історичних довідках до тем. Шкільна не згадана.
А от в тексті, що рекомендувало Міністерство, була "газета дитячого закладу". Як результат навчання за програмою.
Авторки тексту С.Дзятко я не знайшов, а Олена Віталіївна є. Хоч і не в Фейсбуці, тобто в утрудненому доступі.
5. Черкаси
Тут Надія Чередник в контакті, а текст - то, я б сказав, не суто програма, а якась сага чи епос. З якої видно про просто таки кипучу діяльність спільноти. Але з газетою не дуже зрозуміло, не видно. Хоч є канали в Інстаграмі і ЮТюбі.
Це не програма, а дуже цікавий документ, звіт, в якому, зокрема, згадана і газета. "Очами дітей". Ну і гурток. Юлію Зінченко не знайшов. Шкода.
Миколаїв: 39 сторінок, шкільна газета згадана як мета, Ірину Василенко знайшов. І у Фейсбуці.
Суми: 14 сторінок, шкільна газета не згадана, Людмила Говійна поза зоною...
Ольга Левітова: 4 сторінки, шкільна газета як мета, Олену Левітову не знайшов.
Побіжне знайомство з тими програмами поставило три запитання чи подало три суттєвих враження, про які варто буде поговорити. А більш докладне знайомство з програмами це бажання зміцнило:
А. Методика
Видається, що всі програми орієнтовані виключно на традиційну технологію: лекція плюс практичні вправи. По-перше, чи це так насправді? По-друге, а що пропонується?
Б. Шкільна газети
В одних програмах є, в інших нема. То це вибір керівника Будинку творчості? Може й так, може це і правильно, адже навчальний заклад є сувереном в цьому питанні. За нашим законодавством. В його межах, звісно, але ж рішення за директором. Вкупі з педрадою.
А чому б не суміщати? Шкільну газету, в якій юний журналіст робить перші кроки, а потім вже і місцеву пресу, до неї ж не підеш з повідомленням, що Грицько знов написав контрольну на... В дорослій газеті це не тема. А в шкільній - головна: якість навчання.
В. Вірус
Зрозуміло, умови пандемії висунули нові вимоги, їх треба врахувати. Якось. Взявши за основу наявні програми, а щось і додавши на вимоги часу.
Втім, познайомившись з цим досвідом докладніше, а потім ще подумавши про наші сучасні умови, не можна не звернути уваги на питання про дискусію як перспективний, актуальний метод навчання. Я не випадково почав про враження від програм саме з методики - це ж основа. То, може, треба переглянути?
Є і пропозиція.
Немає коментарів:
Дописати коментар