Йдеться про конкурс. Я дізнався про нього тут, але зробив копію (і трошки підправив формат). Ну і додаю посилання. На Інститут, його сторінку, Асоціацію (в неї ще сайту нема).
Але є дві зауваги. Перша стосується вимоги публікації конкурсної роботи в шкільній газеті. Так, так, але як газети в школі нема, то конкурсанти мають її запустити.
Друге побажання до ОІППів. От би вони створили при своїх сторінках відповідні групи. І там подавали посилання на публікації. І збирали лайки. І по завершенню конкурса визначили лауреата обласного рівня. А от вже ці 20 лауреатів обрали б потім проміж себе лауреата національного.
Як узагальнити, то йдеться про підкріплення разових подій, нехай і регулярних, як от конкурси, тренінги, літні школи, формуванням інституцій, спільнот - газета, осередок, студія. Підкреслимо: інституцій нового формату, бо перейменування Будинку піонерів в Будинок творчості - то лише перший крок, далі треба ще багато чого зробити в руслі НУШ.
ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ПОЛІТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ НАПН УКРАЇНИ
ГО «УКРАЇНСЬКА АСОЦІАЦІЯ МЕДІАПСИХОЛОГІВ ТА МЕДІАПЕДАГОГІВ»
Інформаційний лист
Шановні колеги!
Розпочинаємо щорічний конкурс творчих і дослідницьких робіт для старшокласників «Діти і медіа», який проводиться у межах всеукраїнського експерименту з масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику (наказ МОН № 1199 від 18 серпня 2017 р.) Лабораторією психології масової комунікації та медіаосвіти ІСПП НАПН України спільно з Українською асоціацією медіапсихологів та медіапедагогів.
Щорічний конкурс «Діти і медіа» проводиться насамперед для дітей, які вивчають медіаосвітні курси (Медіакультура, Основи медіаграмотності та інші), що створює майданчик для реалізації творчих задумів. За традицією до конкурсу запрошуються заклади-учасники всеукраїнського експерименту з масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику.
Кожен учасник конкурсу отримає сертифікат Інституту соціальної та політичної психології Національної академії педагогічних наук України про участь в спільному дослідженні. Переможці конкурсу отримують дипломи і подарунки, найкращі роботи публікуватимуться у виданнях Інституту.
Метою конкурсу є:
- духовний, творчий, інтелектуальний розвиток учнівської молоді і зокрема розвиток її інформаційної медіаграмотності;
- залучення дітей до самостійних досліджень впливів українського медіапростору на однолітків, батьків, молодших членів родини, школярів;
- стимулювання розвитку творчого потенціалу учнів як створення власної медіапродукції у форматі фотографії, фотосерій, відео тощо.
Основними завданнями Конкурсу є:
- виявлення та підтримка обдарованих дітей,
- залучення інтелектуально обдарованої учнівської молоді до науково-дослідної роботи,
- формування в неї активної громадянської позиції та патріотизму,
- вміння аргументовано обстоювати власну думку,
- вміння виражати думку за допомогою візуального образу.
Очікуваним результатом участі дітей у Конкурсі є поглиблення досвіду у сфері медіа, розвиток їхньої інформаційної медіаграмотності, практичні вміння проведення дослідницької роботи, самостійно створена медіапродукція.
Цьогорічний конкурс має чотири основні напрями:
І. Фотоконкурс.
ІІ. Медіатворчий проєкт.
ІІІ. Конкурс-есе.
IV. Конкурс-відео.
І. ФОТОКОНКУРС «МОЯ РІДНА УКРАЇНА»
Головна мета – залучення дітей до медіатворчого процесу зі створення власного фотографічного контенту, як посередника комунікації між автором і глядацькою аудиторією, що формує більш глибоке розуміння ролі медіазасобів у житті сучасної людини.
Творчі роботи, які найкраще розкриють тему, ілюструватимуть матеріал курсу «Медіакультура» – будуть використані для оформлення підручників та інших видань, а також розміщені на сайті лабораторії.
Вимоги.
На конкурс подається одна світлина від однієї дитини. Тематика може розкриватися у різних жанрах: від пейзажу, натюрморту («предметки»), портрету до групових фото.
На фотоконкурс подаються авторські фотографії, зроблені дітьми за допомогою фотокамер, планшетів та інших гаджетів. Представлені фотографії мають візуально відображувати запропоновану тему і мати власну назву, яка розкриває як загальну тему, так і зміст самої світлини.
Вік юних фотографів не обмежено. Фотографії подаються в електронному форматі.
Спеціальні умови як етичні стандарти: необхідно указати, чи отримано згоду тих, кого знімають, на некомерційне використання їх зображення при демонстрації фотографії на виставках, медіаосвітніх акціях, з навчальною метою, зокрема оформлення навчальної продукції; передбачено можливість подавати на конкурс фотографії і без отриманої згоди, однак з обов’язковим зазначенням цієї позиції!
Критерії оцінювання фотографій:
Влучне візуальне розкриття теми (1 бал),
креативність назви світлини (2 бали),
оригінальність втілення візуального задуму (вибір об’єкту фотографування, композиція, ракурс, художній образ та інші художні прийоми) (3 бали),
естетичність зображення (3 бали). Найвища оцінка: 9 балів.
ІІ. МЕДІАТВОРЧИЙ ПРОЄКТ «НОВІ УКРАЇНСЬКІ СИМВОЛИ»
Головна мета – розвиток патріотизму дітей і залучення їх до процесу творення української символіки: від візуального оновлення традиційних символів до вигадування нових, які б відображали дух сучасної України.
Так, наприклад, можна:
- надати «друге» життя таким національним символам, як козак Мамай, козацтво загалом, Берегиня, осучаснити відомі історичні, культурні постаті, літературні персонажі;
- оновити версію великого герба України;
- вигадати зовсім нові символи, тотеми, оберіги, які б відображували сучасну суть українців, України в цілому.
Не менш важливим є короткий опис ідеї створеного символічного образу.
Номінації:
Цифрований малюнок, витинанка, інші зображувальні засоби і техніки (як найпростіший у технічному плані варіант для дітей).
Зображення, створене за допомогою Photoshop та інших програм з редагування, створення зображень.
Короткі анімації, створені за допомогою спеціальних платформ. (Дивись доповідь Запорожченко Максим «Активізація медіатворчості дітей шляхом використання інструментів та платформ» на YouTube-каналі лабораторії «Медіапсихології та медіаосвіти»: https://www.youtube.com/watch?v=gfO7aJXhuDg&list=PLVecUzrifiwlP73fRRBOvteGo-uBtu-vL&index=4).
Критерії оцінювання медіатворчих проєктів:
оригінальність створеного символічного образу (3 бали),
опис ідеї оновлення, створення символічного образу (2 бали),
естетичність візуального обʼєкту (1 бал).
Найвища оцінка: 6 балів.
ІІІ. КОНКУРС-ЕСЕ «ЛЮДИ І РОБОТИ»
Головна мета – підтримка зацікавленості школярів у новітніх технологіях, стимулювання творчої активності та науково-популярного прогнозування, а також розвиток умінь літературного самовираження учнів.
Творчі роботи, які найкраще розкривають тему – будуть розміщені на інтернет-ресурсах (сайті та YouTube-каналі) лабораторії психології масової комунікації та медіаосвіти.
Номінації:
Відео-есе за темою: «Мій улюблений мультфільм (або фільм) про роботів чи штучний інтелект» (для учнів молодшої та середньої школи).
Письмовий твір за темою: «Взаємодія людей та роботів» (для учнів старшої школи).
Вимоги.
«Мій улюблений мультфільм (або фільм) про роботів чи штучний інтелект» (для учнів молодшої та середньої школи).
Есе виконується у форматі відео-презентації (до 3 хвилин).
Загальна структура:
Самопрезентація: ПІБ дитини, вік, клас, назва навчального закладу (із зазначенням міста).
Назва есе та пояснення чому назва саме така.
Дати відповідь на запитання: хто взагалі такі роботи?
Назва мультфільму про роботів чи штучний інтелект, який подобається.
Розказати дещо про сюжет мультфільму (його основну ідею).
Розказати про головних героїв (роботів) мультфільму, який подобається. Пояснити чому саме вони подобаються.
Дати відповідь на запитання: яке місце у житті людини посядуть роботи у майбутньому (чи становитимуть вони загрозу людству, чи, може, стануть надійними помічниками або ж будуть друзями та компаньйонами)?
Критерії для конкурсу відео-есе:
креативність назви відео (1 бал);
оригінальність втілення задуму (вибір медіапродукту, опис головних героїв тощо) (2 бали);
влучне розкриття загальної теми щодо природи роботів та прогнозів щодо місця роботів у житті людей (4 бали);
харизматичність/емоційність виступу дитини на відео (2 бал);
естетичність відео і зображень (1 бали).
Найвища оцінка: 10 балів.
Письмовий твір на тему «Взаємодія людей та роботів» (для учнів старшої школи), в якому має міститися психологічний аналіз медіапродуктів про роботів чи штучний інтелект (список додається).
Можна проводити як аналіз одного медіапродукту, так і порівняння кількох між собою. Можливим є аналіз медіапродуктів, які не представлені у списку, за умов: вказати назву твору, рік випуску, прізвище режисера та написати коротку анотацію змісту фільму.
Загальна структура:
Назва роботи.
Назва медіатвору, який ви досліджуєте та пояснити чому ви обрали саме його.
Яка, на вашу думку, основна ідея даного твору?
Які проблеми піднімаються у фільмі?
Дайте психологічну характеристику роботів, які представлені у фільмі.
Як у даному творі люди ставляться до роботів: як до бездушних машин чи як до «майже люди»? Якими ви бачите роботів у фільмі? Як, на вашу думку, потрібно ставитися до роботів?
Чи несуть роботи загрозу для людства чи вони наш порятунок?
Чи подобається вам дивитися фільми/серіали/мультфільми про роботів? Чи надаєте ви перевагу науковим дослідженням в рамках робототехніки та передових технологій? Яка ваша власна позиція щодо роботизації людського світу.
Список медіатворів:
“Валлі” (WALL-E), 2008 рік
“Сталевий Гігант” (The Iron Giant), 1999 рік
“Місто героїв” (Big Hero 6), 2014
“Солдатики” (Small Soldiers), 1998 рік
“Двохсотлітня людина” (Bicentennial Man), 1999
“Робот та Френк” (Robot & Frank), 2012
“Окей, Лекси!” (Jexi), 2019
“Я, Робот” (I, Robot), 2004
“Термінатор” (Terminator), 1984, 1991, 2003, 2009, 2015
“Робокоп” (RoboCop) 1987
“Робот на ім’я Чаппі” (Chappie), 2015
Критерії оцінювання для конкурсу есе:
наявність усіх структурних елементів (3 бали);
аналіз медіапродукту (3 бали);
оригінальність авторського бачення медіапродукту (4 бали).
Найвища оцінка: 10 балів.
ІV. КОНКУРС-ВІДЕО НА ТЕМУ «ДІТИ І СВІТ»
Головна мета – залучення дітей до медіатворчого процесу зі створення власного відео контенту, як посередника комунікації між автором і глядацькою аудиторією, що формує більш глибоке розуміння ролі медіазасобів у житті сучасної людини на соціально значущу тематику. Вибір тематики визначає моральне, екологічне і патріотичне виховання.
Для учнів 8-10 класів. Учасники можуть запропонувати на конкурс свої творчі роботи у форматі: «Відео сюжет», який може містити інтерв’ю, документальне відео, художній короткометражний фільм тощо на тему «Діти і світ» (до 10 хвилин).
Творчі роботи, які найкраще розкривають тему, є відображенням сучасної соціальної реальності – будуть розміщені на сайті лабораторії і відео-каналі ВГО «Арт-терапевтична асоціація».
Вимоги.
На конкурс подаються відео, зроблені дітьми за допомогою відеокамер, смартфонів, планшетів та інших гаджетів. Представлені відео мають візуально відображати запропоновану тему і мати власну назву, яка розкриває загальну тему і відповідає змісту фільму, звукоряд, який підсилює візуальний образ, а також титри, які містять інформацію про авторів відео, посилання на використанні матеріали.
Вік юних операторів не обмежено. Відео подаються в електронному форматі, відео-файлом на електронну пошту, посиланням на ютуб-канал чи на гугл-диск.
Спеціальні умови як етичні стандарти: необхідно указати, чи отримано згоду тих, кого знімають, на некомерційне використання їх зображення при демонстрації відео на масових заходах, з навчальною метою тощо.
Критерії оцінювання відео:
влучне розкриття загальної теми відео (1 бали);
креативність назви відео (1 бал);
оригінальність втілення задуму (вибір героїв фільму, побудова сюжету, монтаж, інші художні прийоми; відповідність і оригінальність фотозображень, звукового ряду і коментарів в слайд-шоу темі тощо) (5 бали),
естетичність відео і зображень (3 бали).
Найвища оцінка: 10 балів.
Правила оформлення матеріалів, терміни подання
Матеріали на всі номінації конкурсу подаються Електронною поштою: konkursditiimedia@gmail.com
Матеріали становлять: заява на конкурс + файл з конкурсною роботою
1. Заява на конкурс, яка містить повну інформацію:
назва номінації,
назва файлу з твором,
прізвище, ім’я по-батькові автора,
вік автора,
клас,
повна офіційна назва навчального закладу,
село/місто, область, поштову адресу,
контактний телефон і е-мейл,
прізвище, ім’я, по-батькові педагога,
посада і повна назва навчального закладу педагога.
Укажіть також, чи вивчався учнем курс Медіакультура або інший медіаосвітній курс.
2. Файл з конкурсною роботою (прикріплюється до листа-заяви):
У віконці файлу вказується номінація і прізвище автора.
Наприклад:
фото_поліщук
медіатворчість_символи_ тригуб
відео-есе_ суркова
твір_ бутко
відео_документ_костенко
відео_презентація_миколенко
Подання матеріалів триває до 31 вересня (включно). Результати будуть оголошені у жовтні протягом Всесвітнього тижня медіа-інформаційної грамотності «Global MIL Week 2021» Матеріали, які не надійдуть вчасно, розглядатися журі не будуть.
Натисніть, щоб збільшити. |
Немає коментарів:
Дописати коментар